خبرخوان 18 اردیبهشت 1403
در راستای نظارت بر سطح کیفی آموزشهای الکترونیکی و ترکیبی دانشگاه، رعایت استانداردهای ذیل ضروری است:
1) مدرسین ارائهدهنده دروس ترکیبی با شرکت در کارگاه های مرتبط با آموزش الکترونیکی و ترکیبی، شایستگی های حرفه ای مناسب اجرای این نوع آموزشها را کسب نمایند.
2) از بسترهای فراهم در سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی مانند آزمون الکترونیکی، تالارهای گفتگو (فروم)، امکان تعامل ناهمزمان دانشجویان با مدرس و سایر همکلاسیها به نحو مقتضی استفاده شود.
3) تهیه یا تولید حداقل 20 دقیقه محتوای الکترونیکی چندرسانه ای به ازای هر ساعت آموزش الکترونیکی مبتنی بر سرفصل های درس. مدرس می تواند از محتوای الکترونیکی سایر دانشگاه های سطح یک و دو مشروط به رعایت حق تألیف استفاده نماید.
4) بارگذاری سایر منابع و محتواهای آموزشی و فعالیتهای یادگیری جهت ارتقاء کیفیت آموزش های ترکیبی. (در مواردی که منابع آموزشی توسط مدرس تولید نشده است ضروری است مدرس ملاحظات مربوط به حق تألیف محتوا را رعایت نماید).
5) استفاده از ظرفیت کلاس های برخط برای تدریس و رفع اشکال دانشجویان و همچنین برای توسعه ارتباطات بین الملل و همکاری با اساتید سایر دانشگاههای دنیا
6) پیگیری وضعیت حضور و فعالیت دانشجویان در هفتههای آموزش الکترونیکی درس از طریق گزارش فعالیت دانشجو در سامانه مدیریت یادگیری
7) تصویب شناسنامه یا طرح درس در شورای گروه قبل از برگزاری درس (شامل: مقررات مربوط به درس و دانشجو، مسئول (طراح و مدرسین)، هدفها، سرفصل، ساعات و عناوین درس، راهنمای مطالعه، تکالیف، روش ارزیابی پیشرفت تحصیلی و آزمونها).
8) ارائه اطلاع رسانیهای لازم در سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی (مانند: زمان جلسات برخط، کلاسهای حضوری، آزمونهای برخط و حضوری و زمان بندیهای ارسال تکلیف)
9) ارائه حداقل یک تکلیف زماندار در هر درس ترکیبی که دانشجویان در طول نیمسال تحصیلی آن را انجام داده و به مدرس مربوطه تحویل دهند.
10) رهگیری، فعالیت دانشجویان در دروس ترکیبی در سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی.
11) ارزیابی درس در پایان هر نیمسال تحصیلی توسط گروه و دانشکده (برخی از مهم ترین شاخصهای ارزیابی عبارتاند از: قابلیت دستیابی، محتوا، چگونگی آزمون). معیار ادامه دروس به روش ترکیبی نتایج حاصل از ارزشیابی مذکور خواهد بود.
12) بروزرسانی دروس ترکیبی طی دوره 3 ساله توسط مجری درس (مدرس) و تأیید آن توسط گروه آموزشی.