خبرخوان 14 اردیبهشت 1403
سرعت پر شتاب علم و فناوری و ظهور پیشرفت های عظیم علمی در هزاره سوم ، کشورهای جهان را در شرایطی قرار داده است که ایجاد تحول راهبردی در برنامه های توسعه امری حیاتی و گامی اساسی در جهت توسعه همه جانبه است و بر این مبنا آموزش عالی و تمامی کارگزاران نظام علمی کشور و به طور کلی نهادهای مولد اندیشه نقش کلیدی در تبیین و تحقق این تحول راهبردی با الهام از برنامه های توسعه و اهداف بلند سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت.
متولیان و برنامه ریزان حوزه آموزش عالی کشور نیز همسو و هماهنگ با نهضت تحول خواهی کشور و بهره مندی از فرصت های پیش آمده ، در راستای ارتقای کیفیت ، لزوم بازنگری آیین نامه ها ، ضوابط و مقررات آموزشی را در صدر اولویت های کاری خود قرار داده اند. برای نیل به این مقصود ، در گام نخست ، آیین نامه دوره های کارشناسی ارشد به لحاظ ضرورتی که در بازنگری و اصلاح آن احساس می شد با همکاری و هماهنگی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و طی جلسات متعدد کارگروه آموزشی ، به سه شیوه " آموزشی - پژوهشی " ، " آموزشی " و " پژوهشی " تدوین شده است.