خبرخوان 10 فرودین 1403
1) اعتبار ویژه آموزشی: اعتبار مالی آموزشی است که در قبال خدماتی از اعضای هیأت علمی که منجر به ارتقاء کیفیت آموزشی میشود؛ به آن ها اختصاص می یابد.
2) استاد نمونه آموزشی: به فردی گفته میشود که بر اساس رتبهبندی دانشگاه بهعنوان استاد نمونه واحد دانشگاهی انتخاب میشود.
3) حضور مؤثر: حضور تماموقت، شرکت در جلسات گروه و دانشکده، حضور بهموقع در کلاس و جلسه امتحان، پاسخگویی به دانشجویان، اعلام زمان حضور و مشاوره در دفتر کار و سایت دانشگاه.
4) دانشپژوهی آموزشي: به مجموعه فعالیت های پژوهشی عضو اطلاق میشود که به مسائل آموزشی رشته تخصصی عضو مربوط است و منجر به ارتقاء کیفیت آموزشی میگردد.
5) روشهای نوین آموزش: به روشهایی از آموزش اطلاق میشود که عضو در ارائه درس خود فراتر از روشهای متداول رفته بهگونهای که باعث جذابیت و اثربخشی بیشتر تدریس می شود.
6) طرح درس (درسنامه): سندی است که توسط مدرس تدوین میشود و در آن برای تمام جلسات یک درس در یک نیمسال آموزشی، اهداف، محتوا، روشهای آموزش و ارزشیابی را مشخص می کند.
7) راهنمای مطالعه: سندی است شامل مجموعه راهنمایی هایی که به دانشجویان میشود تا با موفقیت به اهداف یک دروس یا دوره دست یابند.
8) محتوای الکترونیکی آموزشی: مجموعه محتوای تعاملی و چندرسانهای است که قابلیت ارائه در بستر وب یا سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه را دارد.
9) آزمون الکترونیکی: مجموعه آزمون هایی در قالبهای تشریحی، چندگزینهای و سایر انواع آزمون است که برای یک درس طراحی میشود و در سامانه آموزش الکترونیکی دانشگاه قرار میگیرد.
10) دروس آزاد برخط انبوه (موک): دورههای کوتاه یا مجموعه دروسی را شامل میشود که توسط یک یا چند نفر طراحی و در بستر وب ارائه میشود و برای تعداد انبوهی از افراد در دسترس است.
11) ریزدرسها: مجموعه دروس کوتاهی هستند که کمتر از یک نیمسال طول میکشد و بهعنوان مکمل برنامه درسی برای افزایش شایستگی حرفه ای و توان اشتغال پذیری دانشجویان ارائه میشود و کاستی های برنامه درسی رسمی را جبران می کند.
12) دانشجوی برجسته: به دانشجویی اطلاق میشود که در المپیادها، کنکورها و جشنوارههای ملی کسب افتخار داشته است.