خبرخوان 14 اردیبهشت 1403
در راستای نظارت بر سطح کیفی آموزشهای الکترونیکی و ترکیبی دانشگاه، رعایت استانداردهای ذیل ضروری است:
1) برگزاری کلاس الکترونیکی برخط هم زمان، برابر برنامه زمانی از پیش تعیین شده مدیریت آموزشی، برای مدرس در طول نیمسال الزامی است.
2) مدرسین ارائه دهنده دروس ضروری است ترکیبی با شرکت در کارگاههای مرتبط با آموزش الکترونیکی و ترکیبی، شایستگیهای حرفه ای مناسب اجرای این نوع آموزشها را کسب نمایند.
3) از بسترهای فراهم در سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی مانند آزمون الکترونیکی، تالارهای گفتگو (فروم)، امکان تعامل ناهمزمان دانشجویان با مدرس و سایر همکلاسیها به نحو مقتضی استفاده شود.
4) تهیه یا تولید حداقل 30 دقیقه محتوای الکترونیکی چندرسانه ای به ازای هر ساعت آموزش الکترونیکی مبتنی بر سرفصل های درس. مدرس می تواند از محتوای الکترونیکی سایر دانشگاههای سطح یک و دو مشروط به رعایت حق تألیف استفاده نماید.
5) بارگذاری سایر منابع و محتواهای آموزشی و فعالیتهای یادگیری جهت ارتقاء کیفیت آموزشهای ترکیبی. (در مواردی که منابع آموزشی توسط مدرس تولید نشده است ضروری است مدرس ملاحظات مربوط به حق تألیف محتوا را رعایت نماید).
6) استفاده از ظرفیت کلاسهای برخط برای توسعه ارتباطات بینالملل و همکاری با اساتید سایر دانشگاههای دنیا
7) پیگیری وضعیت حضور و فعالیت دانشجویان در هفتههای آموزش الکترونیکی از طریق گزارش فعالیت دانشجو در سامانه مدیریت یادگیری
8) تصویب شناسنامه یا طرح درس در شورای گروه قبل از برگزاری درس (شامل: مقررات مربوط به درس و دانشجو، مسئول (طراح و مدرسین)، هدفها، سرفصل، ساعات و عناوین درس، راهنمای مطالعه، تکالیف، روش ارزیابی پیشرفت تحصیلی و آزمونها).
9) ارائه اطلاع رسانیهای لازم در سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی (مانند: زمان جلسات برخط، کلاسهای حضوری، آزمونهای برخط و حضوری و زمان بندیهای ارسال تکلیف)
10) ارائه حداقل یک تکلیف زماندار در هر درس ترکیبی که دانشجویان در طول نیمسال تحصیلی آن را انجام داده و به مدرس مربوطه تحویل دهند.
11) به منظور سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانشجو، مدرس موظف است نسبت به اجرای ارزشیابیهای مستمر در طول نیمسال و برگزاری آزمون پایان دوره اقدام نماید.
12) رهگیری فعالیت دانشجویان در دروس ترکیبی در سامانه مدیریت یادگیری الکترونیکی.
13) ارزیابی درس در پایان هر نیمسال تحصیلی توسط گروه و دانشکده (برخی از مهم ترین شاخصهای ارزیابی عبارتاند از: قابلیت دستیابی، محتوا، چگونگی آزمون). معیار ادامه دروس به روش ترکیبی نتایج حاصل از ارزشیابی مذکور خواهد بود.
14) بروزرسانی دروس ترکیبی طی دوره 3 ساله توسط مجری درس (مدرس) و تأیید آن توسط گروه آموزشی.